Ze worden premiums, give aways en chotchkies genoemd. Die namen zijn helemaal niet in overeenstemming met de relatief goedkope, hoge impactmarketingtool die promotionele producten, ook wel advertentiespecialiteiten genoemd, zijn geworden.
Ed Yeaker, president van PromoSupportOnline.com, Vergelijker zegt dat de toegenomen acceptatie van promotionele producten te danken is aan toegenomen verkoopinspanningen door de industrie, de exponentiële groei van aangeboden producten en toepassingen daarvoor, en hun toenemende integratie in de marketingmix van allerlei soorten bedrijven .
Yeaker categoriseert de honderden bedrukte en gezeefdrukte producten als “equalizers” omdat ze een grote impact kunnen hebben tegen lage kosten wanneer ze worden gebruikt in mailings, op beurzen, in de detailhandel of waar dan ook waardoor mensen uw bedrijf, uw liefdadigheidsinstelling of uw evenement in gedachten. Artikelen vanaf minder dan een dollar zijn betaalbaar voor zowel kleine bedrijven als voor reuzen.
Het ASI Global Advertising Specialties Impressions-onderzoek uit 2010 wijst op de kosteneffectiviteit van advertentiespecialiteiten/promotieproducten in vergelijking met de meeste andere vormen van media:
Kosten per vertoning. In de VS bedragen de kosten per vertoning van een promotieproduct $ 0,005 cent.
Productgebruik. Tassen hebben het hoogste aantal vertoningen in een maand, meer dan 1.000.
Identificatie van de adverteerder. Drieëntachtig procent in de VS zegt dat ze de adverteerder kunnen identificeren op een promotieartikel dat ze bezitten.
Gebruikersmeningen beïnvloeden. Eenenveertig procent van de Amerikaanse respondenten zegt dat hun oordeel over de adverteerder gunstiger is na ontvangst van een promotioneel product.
Populaire producten. De meest gebruikte promotionele producten onder Amerikaanse respondenten zijn schrijfwaren (46%), gevolgd door overhemden (38%) en kalenders (24%).
Volgens het Advertising Specialties Institute: “Advertentiespecialiteiten maken niet alleen indruk op iedereen die ze ziet, maar elke keer dat het item wordt gebruikt, wordt de berichtgeving versterkt. Geen enkele andere vorm van media kan de adverteerder in staat stellen een voordeel zo nauw te verbinden met de ontvanger .”
Met $ 0,005 zijn de gemiddelde kosten per vertoning (CPI) van een speciaal advertentie-item lager dan die van bijna alle andere media. Volgens gegevens verkregen door ASI is de CPI voor een advertentie in een nationaal tijdschrift $ 0,045; voor een krantenadvertentie $ 0,029; voor een primetime tv-advertentie $ 0,018; voor een primetime-tv-advertentie op de kabel, $ 0,005; voor een gesyndiceerde tv-advertentie overdag $ 0,005; en voor een spotradio-advertentie $ 0,058.
Hier zijn enkele basistips:
1.) Elimineer uitstelgedrag: begin taken zo snel mogelijk. Hoe eerder u aan een taak begint, hoe eerder u deze kunt afmaken. Er kan ook voldoende tijd zijn om te controleren op kwaliteit. Op deze manier kan stapeling van taken worden voorkomen. Zo wordt u niet overweldigd door deadlines.
2.) Vermijd afleiding: Surft u veel op het web of gebruikt u Facebook tijdens werktijd? Tenzij surfen op het web en het gebruik van Facebook noodzakelijk zijn voor uw werk, moet u deze afleidingen vermijden. Afleidingen zijn er in verschillende vormen, maar waar het echt om gaat, is uw houding tegenover hen. In de meeste gevallen zijn afleidingen zelf gecreëerd en kunnen ze gemakkelijk worden vermeden, zoals meerdere geopende vensters op een computerscherm.
3.) Neem een pauze: als je merkte dat je wezenloos naar de computermonitor staarde, is het misschien tijd voor een korte koffiepauze. U bent misschien al enkele uren aan het werk zonder echt iets belangrijks te bereiken. Dit kan leiden tot stress en gebrek aan focus. Snelle pauzes kunnen u helpen uw geest op te frissen.
4.) Plan uw dag: dagelijkse routines maken dingen voorspelbaar en beheersbaar. Als u een dagelijkse planning voor uw werk heeft, bent u waarschijnlijk efficiënter. Impulsief gedrag kan worden vermeden en de tijd kan worden geoptimaliseerd. Planning moet ook het anticiperen op onvoorziene omstandigheden omvatten die ertoe kunnen leiden dat u afwijkt van uw routines.
5.) Organiseer taken: Taken uitvoeren per categorie en batches kan helpen om uw werk efficiënter en effectiever te maken. Je kunt bijvoorbeeld meerdere e-mails versturen binnen de eerste periode van je dienst. Door soortgelijke taken te groeperen, wordt uw werk minder verwarrend.
Als u van plan bent om u te wagen aan de verkoop van producten, moeten er belangrijke beslissingen in uw bedrijfsplan worden genomen om winstwinst in de loop van de tijd te verzekeren. Een van de meest gekozen takken van zakelijke ondernemingen in het heden is productproductie en -verkoop. Dit soort zaken kan zowel voordelig als riskant zijn voor de eigenaar. Laten we eerst eens kijken naar de voordelen van het vervaardigen en verkopen van producten voor een ondernemende zakenman. Als u ervoor kiest om uw eigen product met een eigen merknaam te vervaardigen, kunt u de waarde van origineel zijn waarmaken. Hoewel er tegenwoordig veel concurrenten op de markt aanwezig zijn, zou de beslissing over winstwinst nog steeds in handen zijn van de kopende klanten. Het belangrijkste van het produceren van uw eigen product als een item dat voor een stuk gereedschap wordt gebruikt, is het feit dat het consistent is met de kwaliteit die het biedt. Er wordt aangenomen dat wanneer een product wordt herkend, wordt verwacht dat het wordt geïmiteerd door concurrenten op de markt. Daarom is het voor ons niet nieuw om een product met hetzelfde doel aangeboden te zien bij honderden merken op de markt om te kopen.
Concurrenten zijn het belangrijkste waarmee u rekening moet houden bij het opstellen van uw bedrijfsplan. U kunt niet verwachten dat uw product eenzaam op de markt is, vooral niet als veel mensen het gebruik ervan erkennen. Onthoud dat uw concurrent er alles aan zal doen om betere producten te produceren in vergelijking met de producten die u produceert. De concurrentie is zwaar in de zakenwereld, dus het is echt noodzakelijk voor elk bedrijf om altijd met ideeën te komen die hen een voorsprong kunnen geven op hun concurrenten. Dit is waar branding in het zicht komt. Bij het vervaardigen van een eigen product is de behoefte aan een goede verpakking cruciaal. Branding en verpakking is soms het belangrijkste waar een klant naar op zoek is. De meeste klanten worden aangetrokken om een product te kopen dat een goede verpakking heeft. Dit komt omdat de meeste mensen vaak visueel worden gestimuleerd. Probeer een product te produceren zonder dessins of kleur en het zou zeker een flop zijn. Dit kan zelfs gebeuren met een product dat al een naam heeft maar toch in een slechte verpakking zit.